ח"כ ביטון: "הסיכומים בנושא הגיור והגיוס יהיו בתיאום מלא"

    אייל ראובן No Comments on ח"כ ביטון: "הסיכומים בנושא הגיור והגיוס יהיו בתיאום מלא"

    חה"כ חיים ביטון ב'מהדורת הבוקר': "אנחנו בש"ס לא הוצאנו החוצה כלום מחדרי המו"מ. כשמוציאים דברים החוצה נוצר לחץ ברחוב. עלינו זה לא משפיע אבל זה משפיע על הליכוד"

    צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חה"כ חיים ביטון (ש"ס), אומר בשיחה עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון), כי ההדלפות משיחות המשא ומתן הקואליציוני – פגעו בחלק מהסיכומים שהושגו. 

    הוא התייחס למחאות השמאל: "שיפגינו כמה שהם רוצים. אנחנו נהיה בקואליציה. חשבנו שזה יהיה יותר מהר אבל בניין גדול וחזק בונים עם יסודות עמוקים. בע"ה עוד שבוע זה יקרה, בדיוק בחנוכה".

    "דווקא הדברים שהודלפו החוצה מהמשא מתן – לא פעם אחרי דברים שסיכמנו כבר, לאחר שפורסמו חזרו אלינו בליכוד ואמרו מה שביקשתם לא יכול לעבור", אמר ביטון. "אנחנו בש"ס לא הוצאנו החוצה כלום. כשמוציאים דברים החוצה נוצר לחץ ברחוב. עלינו זה לא משפיע אבל זה משפיע על הליכוד".

    "לדוגמא בנושא האברכים", ציין. "הגענו להבנות על הסכום ויצאו החוצה ואמרו את הסכום ובגלל זה לא יהיה הסכום הזה בסוף. לא בגלל לחץ עלינו. יש 32 מנדטים של הליכוד שלא בנויים רק מדתיים, אלא גם מסורתיים ולא כולם רואים איתנו הכל עין בעין ועליהם יש לחץ. לכן פרסום של דברים הוא סקרנות מיותרת. קצבת האברכים תעלה אבל לא כמו שדובר בהתחלה".

    עם זאת, הדגיש ביטון: "בכל הסעיפים הכל הולך לבסיס התקציב וזו הבשורה הגדולה ביותר. מדובר על הרבה מאוד סעיפים. על זה אנחנו עומדים ומתעקשים".

    ביחס לנושא הגיוס ועניינים נוספים הנוגעים בליבת זהות היהודית של המדינה וקודשי הדת, אמר חה"כ ביטון כי "אין סיכומים נפרדים בתחומים הללו – גיור, גיוס וכל זה – לא נעשים בנפרד. נכון לעכשיו סביר מאוד שההסכם הקואליציוני של כל המפלגות יהיה מסמך אחד. זה עוד לא סגור אצל אף אחד. יהיה תיאום מלא וניסוח משותף כאמור בנושאי הליבה".

    על התנגדות היועמ"שית לחוק דרעי: "ברגע שהיא אמרה שהיא תסתייג זה כבר הרבה מבחינתה, ראינו שהיא גם מתנגדת לחוק של בן גביר… זה שהיא אומרת את זה אומר שזה יעבור. דרעי יהיה שר. הציבור רצה אותו וזה ייעשה בצורה חד משמעית. ברגע שזה יגיע לבג"ץ, יש דברים שיסוכמו לגבי איך זה ייעצר".

    עוד אמר ביטון: "המצב במערכת הבריאות הוא קטסטרופלי ועם ישראל זכה שדרעי לוקח את התיק הזה. דרעי יודע לנהל דברים כמו שצריך".



    0 תגובות